Nezařazeno

Český YouTube Fest 2013

Známe patnáctku finalistů. O vítězi rozhodne v online hlasování veřejnost.

Třetí ročník Českého YouTube Festu, který pořádají Ochranný svaz autorský (OSA) a hudební portál Bandzone.cz ve spolupráci s českým Googlem, míří do finále. O samotném vítězi teď rozhodnou uživatelé YouTube, kteří mohou pro své favority hlasovat od dnešního dne až do 10. června na YouTube kanálu youtube.com/ceskyfest. Vybírat mohou z patnácti finalistů, o nichž rozhodla odborná porota v čele se skupinou Lucie. Pět hudebníků s největším počtem hlasů si zahraje
na známých českých festivalech. Vítěz letos navíc vystoupí před mezinárodním publikem na maďarském festivalu Sziget.

Talentovaní umělci přihlásili do letošního ročníku Českého YouTube Festu o 15% videoklipů více než v minulém roce. Do soutěže se letos zapojilo přes 460 kapel a interpretů, zájem z řad umělců

se tak oproti loňskému roku zvýšil o třetinu. Nadaní hudebníci mohli vůbec poprvé do soutěže přihlašovat skladby v YouTube Fest 2013_Lucie_ foto (1)jakémkoliv jazyce. Toho také využili a kromě češtiny z YouTube kanálu Českého YouTube Festu zněla hlavně angličtina, ale i další jazyky.

Výběr finálové patnáctky nakonec nebyl tak náročný, jak jsme se obávali. Český YouTube Fest potvrzuje, že je mezi námi řada skvělých neznámých skupin – jen jim dát šanci se představit!, říká člen kapely Lucie Michal Dvořák.

Na odbornou porotu tak čekal nelehký úkol z celkového počtu 900 přihlášených příspěvků vybrat

15 nejlepších finalistů, kteří se teď v online hlasování utkají o přízeň veřejnosti. V porotě hudebních expertů letos zasedli, kromě kapely Lucie, která je také tváří letošního YouTube Festu, i známý hudebník a producent Boris Carloff, vítěz minulého ročníku soutěže skupina Bek Ofis a zástupci iREPORT.CZ, OSA a Bandzone.cz.

„Do soutěže se letos přihlásil rekordní počet kapel. Kromě kvantity se ale obrovským skokem zvýšila i kvalita přihlášených skladeb, což nás velmi potěšilo. Mezi přihlášenými byly kapely mnoha hudebních žánrů,“ vysvětluje Lukáš Paulů z OSA. Výrazný kvalitativní posun potvrzuje i šéf magazínu iREPORT.CZ a člen poroty Jarda Hudec: „Český YouTube Fest zásadním způsobem obohatily anglicky zpívající kapely a díky jeho rostoucí prestiži se do něj přihlásili také zajímaví interpreti, kteří se jinak podobných soutěží neúčastní.“

Veřejnost může pro svého favorita hlasovat od 21. května do 10. června 2013

na youtube.com/ceskyfest. Pětice nejlepších bude oficiálně vyhlášena dne 12. června
při příležitosti udílení Výročních cen OSA 2012. Vítězové získají možnost živě vystoupit na známých českých festivalech: United Islands České spořitelny 20. – 22. 6. (CZ), Jam Rocku 27. – 29. 6. (CZ)   a Rock for People 2. – 5. 7. (CZ). Absolutní vítěz bude mít navíc jedinečnou příležitost ukázat svůj talent před mezinárodním publikem. Vystoupí totiž na jednom z největších evropských festivalů Sziget 5. – 12. 8. (HU), který každoročně navštíví kolem 400 000 fanoušků hudby z více než 70 zemí.

„Samotnou výhrou a účastí na skvělých festivalech to nekončí. Vítězný projekt by měl mít k dispozici kvalitní tým lidí, který mu ukáže, jak se zorientovat na mediálním trhu, začne pracovat s jeho singlem a videem a samotnou výhru a její účinnost prodlouží o několik měsíců. S tím jsme připraveni výherci pomoci, vysvětluje Lukáš Rychtařík z Championship Music.

Kromě účasti na letních festivalech budou moci tři finalisté využít nabídky, která zahrnuje vytvoření brandovaného kanálu na YouTube od Championship Music, ale i školení o tom, jak se o kanál starat a využívat ho ve svůj prospěch. Dobrým příkladem je i kapela Flattus (vítěz prvního Českého YouTube Festu), která využívá služeb Championship Music a stále se objevuje v éteru českých rádií. Všichni hudebníci se také budou moci zapojit do YouTube partnerského programu a svůj obsah, o který mají uživatelé zájem, zpeněžovat.

Podrobnější informace o Českém YouTube Festu včetně pravidel soutěže a všech finálových videí najdete od dnešního dne na stránce youtube.com/ceskyfest. Novinky jsou k dispozici také na Google+ stránce Českého YouTube Festu.

Dalšími partnery projektu jsou Fajn radio, Championship Music, iReport a Óčko.

Průběh soutěže

Český YouTube Fest 2013 byl oficiálně zahájen na Google+ stránce českého Googlu prostřednictvím Vysílaného Hangoutu, který proběhl 9. dubna. Záznam oznámení třetího ročníku soutěže pro talentované kapely a interprety lze zhlédnout také na YouTube. Své originální video (včetně hudby i textu) mohl jakýkoliv český interpret či kapela nahrát na speciální YouTube kanál youtube.com/ceskyfest do 7. května 2013. Odborná porota v čele se skupinou Lucie měla
do 20. května 2013 za úkol vybrat patnáct nejlepších videoklipů. Jména všech finalistů společně
s jejich klipy budou uveřejněna na kanálu YouTube, kde budou moci uživatelé hlasovat pro své favority až do 10. června 2013. Při slavnostním udílení Výročních cen OSA 2012, které
se uskuteční 12. června v divadle Hybernia, proběhne vyhlášení vítězných interpretů, kteří dostali od uživatelů YouTube nejvíce hlasů.

Statistiky z loňského ročníku Českého YouTube Festu (2012)

●     Téměř 800 videoklipů, které do projektu zaslalo několik set hudebníků.

●     Hlasování se zúčastnilo přes 60 000 uživatelů.

●     Samotný YouTube kanál projektu měl přes 600 000 zhlédnutí.

●     Google+ stránka Českého YouTube Festu se rozrostla na téměř 40 000 fanoušků.

 

Patnáct finalistů Českého YouTube Festu 2013 (v abecedním pořadí)

 

 

Doplňující informace o YouTube

Aktuální statistiky

  • YouTube vznikl v roce 2005 a letos oslavil své 8. narozeniny.

 

  • Každou minutu je na YouTube nahráno 100 hodin videí.
  • Více než miliarda uživatelů měsíčně navštíví YouTube.
  • Do partnerského programu se zapojilo přes milion partnerů ve více než 30 zemích.
  • YouTube partneři dostanou ročně vyplaceny stovky milionů dolarů.
  • Příjem z propagace u videí partnerů se už čtyři roky za sebou zdvojnásobuje.

 

 

YouTube partnerský program

Do Partnerského programu se mohou zapojit všichni ti, kteří vytvářejí vlastní zajímavý (originální) video obsah a to v případě, že tento video obsah splňujesmluvní podmínky apokyny pro komunitu. Partnerský kanál umožňuje vytváření unikátního, originálního obsahu, který je určený výhradně

pro web. Je to cesta, jak najít na určité téma specializované publikum, což vzhledem
k obchodnímu modelu nelze aplikovat na tradičním televizním kanálu.

 

Tvůrcům dává svobodu, umožňuje jim experimentovat s novými formáty, show nebo nápady, kterými mohou oslovit dokonce i globální publikum. Partnerský program na YouTube usnadňuje interakci
s publikem. Tvůrci tak získávají tolik potřebnou rychlou zpětnou vazbu.